De gebruikers van LinkedIn zijn met een portion van 60 procent het meest geïnteresseerd in branchespecifieke kennis
dit blijkt uit de gegevens van LinkedIn-post. Op de tweede plek staat het bedrijfsnieuws fulfilled 53 procent, gevolgd door 43 procent van de LinkedIn-post die geïnteresseerd zijn in nieuwe producten en diensten. Deze drie groepen zijn gebaseerd op kennis en informatie. Om deze reden is het slim om je eigen kennis actief te delen fulfilled je connecties op LinkedIn-post. Zorg ervoor dat het grootste deel van jouw input aansluit op de branche. Kijk ook naar de relevantie van je LinkedIn-post en of jouw volgers iets kunnen fulfilled de informatie pass away je deelt. Een sterke LinkedIn-post Mark ‘Mr LinkedIn’ Williams, de succesvolle Engelse LinkedIn-trainer, heeft in het voorjaar van 2017 onderzoek gedaan naar welk soort LinkedIn-post het meest aanslaan op LinkedIn. Uit dit onderzoek kwamen opvallende resultaten naar voren.
Hieronder een aantal pointers:
Lange LinkedIn-post werken het beste. Let op dat de eerste twee zinnen pakkend zijn. Voor het algoritme waar LinkedIn gebruik van maakt, is dit een teken dat jij geïnteresseerd bent in dit onderwerp. Maak gebruik van video’s. En dan fulfilled name LinkedIn-post, dit is een nieuwe eigenschap op LinkedIn-post en op dit minute nog maar voor 500 gebruikers beschikbaar. De functie wordt langzaam maar zeker uitgerold over alle gebruikers. Vanaf 2017 zal 74 procent van het internetverkeer middels video’s verlopen. Daarnaast blijkt uit gegevens van LinkedIn-post dat 59 procent van de werkgevers liever een filmpje kijkt, dan een tekst leest. Emergency room zijn een aantal redenen waarom Indigenous Video effectief is: Er zit een emotie in de stem die in een video iets vertelt. Het menselijk brein is voorgeprogrammeerd om in eerste instantie een menselijk gezicht te vertrouwen. Simpelweg; beweging trekt aandacht. Wanneer de LinkedIn-post beschikbaar is, zal er een tekentje van een filmcamera zichtbaar worden op je profiel. Gebruik deze functie alleen voor zakelijke material, werkgevers zitten niet te wachten op een compilatie van vakantiefoto’s. Nog een handige tool: na het plaatsen van een video clip kun je zien hoe vaak de video clip is bekeken. Belangrijk: vermijd externe links. LinkedIn-post fulfilled externe web links presteren een stuk slechter dan articles zonder deze web links, zo blijkt uit onderzoek van Mark Williams. Wat volgens Williams een goede oplossing is bij het plaatsen van een externe web link is; plaats de link niet in het bericht, maar in een reactie eronder. Blijf zichtbaar door te reageren op de blog posts van anderen. Door te reageren op berichten van je connecties, ziet het algoritme dat jij actief curved op LinkedIn. Hierdoor zullen je eigen activiteiten gepusht worden door het algoritme en wordt jouw account vaker zichtbaar. Lok interactie uit. Als iemand in plaats van een like een comment plaatst, heeft dit veel meer diepgang en waarde voor je message. En gebruik een afbeelding pass away niet alles al uitlegt, maar juist een vraag oproept. Stel vragen in je LinkedIn-post. Door het stellen van vragen lok je ook interactie uit. Wanneer gebruikers een vraag zien, gaan ze daar automatisch over nadenken. Als ze een antwoord hebben, zijn ze sneller geneigd om ook daadwerkelijk een reactie te plaatsen. Het kan een algemene vraag zijn, maar ook bijvoorbeeld een oproep naar hulp of informatie..