social selling marketing is een term die we steeds vaker voorbij horen komen. Een stylish term die is komen overwaaien uit Amerika, zoals veel Engelse termen. Wat is social selling nu eigenlijk en wat kun je er als ondernemer of advertising supervisor mee? In dit artikel een simpele uitleg en zeer handige stappen om social selling toe te gaan passen.
Gebruik social selling marketing tools.
social selling begint met het opzetten van het salesproces by means of de inmiddels horses meer gebruikte sociale netwerken, zoals onder meer Twitter en LinkedIn. Hier begint het, maar hier houdt het zeker niet op. Het gaat namelijk ook om het versterken van social selling calls, om het inzetten van content die krachtig en effectief is. Het gaat erom dat sales mensen zich op pass away manier ontwikkelen dat zij gezien kunnen worden als een persoonlijk merk fulfilled een grote invloed. Kortom, het is een combinatie van web content, personal branding en social mindset. Wat kun je satisfied social selling. Traditionele verkopers zijn gewend om veel koude acquisitie te doen en naar klanten toe te stappen. Door social selling toe te gaan passen draai je dit proces om en komen klanten naar de verkoper toe. Als een verkoper begint fulfilled het delen van kennis, video clip’s, how-to en topple zijn product, dan zal hij gezien worden als een expert. Vervolgens zullen mensen uit zijn netwerk hem gaan vertrouwen en zich vanzelf melden om klant te worden. Social selling gaat om het delen van content op het juiste moment en aan de juiste persoon. Het gaat om het leggen van een sterk call door waardevolle, doeltreffende en effectieve material met chicken te delen.
social selling en social service.
Social Company kenden we al; ‘social selling’ ondernemingen die inspelen op de social selling wereld om de klanten in de spotlights te zetten. Alles draait om inlevingsvermogen. Wat wil de klant? Met welke problemen of vragen acne de klant? Hoe gaan wij deze klanten bieden wat zij willen en hoe gaan wij chicken adviseren, informeren en hun problemen aanpakken? Op de tweede plaats draait het hier ook om de samenwerking pass away binnen het bedrijf zelf, trainee, verbeterd moet worden en om de samenwerking pass away bestaat fulfilled klanten en organisation partners. Waarom? Omdat je klanten en leads beter kan helpen wanneer je een betere kennis van hen hebt door partners en social tools te gebruiken. Het social business system dat intern bestaat wordt verbonden satisfied pass away van de externe communicatie. En zo zien we hoe social selling organisation voor een groot deel aan de basis staat van social selling.